بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی در اصفهان بر روی بینی که دارای استخوان و غضروف محکم و پوست نازک باشد، انجام می شود و ایرادات ظاهری همچون کجی بینی ، قوز روی بینی ، انحراف بینی ، بزرگ بودن نوک بینی ، بزرگی سوراخ های بینی و غیره برطرف می شود. در ادامه فرآیند عمل بینی این فرم از بینی ها را بررسی می کنیم. به توصیه دکتر مهشید خورده چی ، بهترین جراح بینی اصفهان ، در صورتی که شما نیز دارای بینی استخوانی هستید و قصد ایجاد تغییر اساسی در فرم آن را با جراحی بینی در اصفهان دارید ، به ادامه این مطلب توجه کنید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر مهشید خورده چی در اصفهان

جراحی بینی استخوانی در اصفهان

برای عمل بینی استخوانی دو تکنیک وجود دارد:

  • جراحی بینی به روش باز
  • جراحی بینی به روش بسته

بهترین جراح بینی اصفهان دکتر خورده چی ، پس از معاینه و بررسی راه های تنفسی بیمار و ایرادات ظاهری بینی آزمایشاتی را برای بیمار تجویز کرده و پس از مشاهده نتایج آزمایش زمان جراحی زیبایی بینی را تعیین می کند. در روز جراحی بینی استخوانی ، جراح بینی با یکی از روش های جراحی باز بینی یا جراحی بسته بینی با حفظ سلامت و عملکرد بینی اقدام به رفع ایرادات ظاهری می کند. افرادی که دارای این نوع بینی هستن می توانند جراحی بینی فانتزی با جراحی بینی طبیعی یانجام دهند.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی چیست ؟

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در استحکام اسکلت بینی و اندازه پوست آن ها می باشد و عمده تفاوت در عمل زیبایی بینی گوشتی و بینی استخوانی به همین علت می باشد. بینی استخوانی به دلیل اینکه پوست نازکی دارد، به راحتی می توان تمام ایرادات بینی را مشاهده کرد.

جراحی بینی استخوانی در اصفهان با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات زیادی در خصوص عمل بینی استخوانی با لیزر هستیم. باید گفت با اینکه علم پزشکی پیشرفت های زیادی داشته اما آنقدر پیشرفت نکرده که بتوان با لیزر تغییراتی را بر روی استخوان بینی اعمال کرد، لیزر فقط باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

چه تفاوتی میان جراحی بینی خانم‌ها و آقایان وجود دارد؟

تفاوت جراحی بینی استخوانی میان آقایان و خانم‌ها به دلایلی از جمله اختلافات فیزیولوژیکی، هارمونی صورتی و همچنین ترجیحات زیبایی شخصی مرتبط می‌باشد. که در ادامه به تفاوت میان آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

شکل و اندازه استخوان‌های بینی: آقایان معمولاً دارای استخوان‌های بینی بزرگ‌تر و قوس‌های استخوانی قوی‌تری هستند. در صورتی که استخوان‌های بینی خانم‌ها معمولاً کوچک‌تر و نرم‌تر بوده و قوس‌های استخوانی با ظاهر زیباتری دارند.

انحنای بینی: ممکن است بینی‌های آقایان به دلیل اندازه بزرگ‌تر استخوان‌ها، انحنای کمتری داشته باشند. درحالی‌که بینی‌های خانم‌ها معمولاً انحنای بیشتری دارد که ممکن است باعث ظاهر زیباتر چهره شود.

زاویه بینی: زاویه بینی در آقایان معمولاً کمتر از زاویه بینی خانم‌ها است. در واقع ممکن است زاویه بینی خانم‌ها بیشتر باشد.

ضخامت پوست: پوست بینی آقایان ممکن است ضخیم‌تر باشد، در صورتی که پوست خانم‌ها معمولاً نازک‌تر است.

توجه داشته باشید که ترجیحات زیبایی و نیازهای جراحی بینی به طور مستقل از جنسیت ممکن است متفاوت باشد، چراکه هر فردی دارای ویژگی‌ها و نیازهای منحصر به فرد خود است. همچنین، این توضیحات عمومی بوده و ممکن است در مورد افراد خاصی موارد متفاوتی داشته باشد. برای مشاوره دقیق‌تر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است با یک جراح بینی خوب مشورت کنید، تا پروسه جراحی بینی استخوانی در اصفهان در شما خانم‌ها و آقایان عزیز با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

جراحی بینی استخوانی

 

اهداف جراحی بینی استخوانی در اصفهان با دکتر خورده چی

به طور کلی جراحی در بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود.

عمل درمانی بینی : در این جراحی مشکلات عملکردی چون تنفس، انحراف و پولیپ انجام می شود. بیمه هزینه جراحی درمانی را متقبل خواهد شد.

عمل زیبایی بینی : در جراحی زیبایی بینی ایرادات ظاهری بینی چون قوز، بزگ بودن و کجی بینی اصلاح می شود. بیمه برای این جراحی، هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

اقدامات مراقبتی قبل از عمل بینی استخوانی !

  • توصیه می شود شب قبل از جراحی بینی استخوانی در اصفهان به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • حمام کردن شب قبل از رینوپلاستی بسیار توصیه می شود ، بنابراین حتما حمام کنید.
  • با توجه به توصیه های جراح بینی ، ۸ الی ۱۲ ساعت قبل از جراحی ناشتا بمانید و از خوردن مواد غذایی پر چرب و پر ادویه شب قبل از جراحی بپرهیزید.
  • از خورد هر گونه دارو مسکن و رقیق کننده های خون دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  • در صورت ابتلا به هر گونه بیماری و مصرف هرگونه داروی بخصوص آن را به پزشک خود اطلاع دهید ، تا در مواقع لازم از مصرف آن ها خودداری شود.
  • از مصرف هر گونه دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل دو هفته قبل از رینوپلاستی بپرهیزید.
  • با توجه به استخوانی بودن ساختار بینی ، نتیجه حاصل از آن بسیار خوش آیند خواهد بود ، در نتیجه به توصیه های پزشک در اقدامات قبل از جراحی بینی توجه کنید و از پافشاری به منظور اعمال تغییرات غیر واقع بینانه خودداری کنید.

فرم نهایی بینی پس از عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی در اصفهان از نظر فرم نهایی به سه نوع بینی طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی تقسیم بندی شده است.

  • بینی طبیعی

طرفداران این جراحی بیشتر در صدد برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند و نمی خواهند تغییر چندانی در فرم بینی خود ایجاد کنند. عمل طبیعی بینی ، بیشترین طرفدار را در آقایان به خود اختصاص داده است. این جراحی برای انواع بینی استخوانی و گوشتی مناسب است و هیچ محدودیت ندارد. در بینی طبیعی، زاویه نوک بینی تا لب حدود ۹۵ درجه است و هیچ قوسی در بینی ایجاد نخواهد شد.

  • بینی فانتزی

اغلب خانم ها علاقمند به داشتن بینی کوچک و سربالا هستند، به همین دلیل اقدام به جراحی فانتزی بینی می کنند. در این جراحی قوس زیبایی در پل بینی ایجاد شده و نوک بینی سربالا تر از بینی طبیعی می باشد. عمل فانتزی بینی تنها مناسب افرادی است که دارای بینی استخوانی هستند. افرادی که قصد انجام جراحی بینی استخوانی در اصفهان با فرم فانتزی دارند باید انتظار معقولانه ای از جراح خود داشته باشند. بعنوان مثال بینی کوچک در صورت پهن زیبا نیست، همچنین بیش از حد کوچک شدن بینی علاوه بر بهم ریختن تناسبات صورت فرد، احتمال بروز مشکلات تنفسی را افزایش می دهد.

  • بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی حالتی بین بینی طبیعی و فانتزی را دارد، به این صورت که در عین حال که طبیعی بودن بینی حفظ می شود، قوس کوچکی در بینی ایجاد می شود. جراحی نیمه فانتزی بینی ، مناسب افرادی است که دارای بینی استخوانی هستند.

انواع تورم بینی های استخوانی !

تورم پوست : با توجه به آن که طی جراحی بینی استخوانی در اصفهان ، پوست از ساختار استخوانی بینی به طور  کامل جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها این تورم بروز پیدا می کند.

تورم کاذب : این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز بسیار زیاد خواهد بود.

 

جراحی بینی استخوانی 2

 

عمل بینی استخوانی قوز دار در اصفهان

به طور کلی هدف از این نوع جراحی ، برطرف کردن و ایجاد حالت صافی در تیغه بینی است. طبیعتا تغییر و بهبود فرم کلی بینی به بهتر دیده شدن ظاهر کلی صورت بسیار کمک می کند. در اولین قدم بهترین جراح بینی دکتر مهشید خورده چی در اصفهان ، علت پدیدار شدن قوز را کشف می کنند و سپس به برطرف کردن آن می پردازد. اگر قوز بر روی بینی بزرگ باشد طبیعتا با شکستن استخوان بایستی این کار را انجام داد و این به معنی ورم و کبودی بیش از حد است که امری طبیعی است. عمدتا برای انجام عملی بینی استخوانی به یک الی دو ساعت زمان نیاز است.

سن مناسب جهت انجام جراحی بینی استخوانی در اصفهان

طبیعتا می دانید که بدن انسان همواره در حال رشد و تکامل است و برای انجام برخی جراحی های زیبایی و درمانی نیازمند این هستیم که این روند تکامل به اتمام برسد ، یکی از این عمل ها ، رینوپلاستی است که بهتر است تا به پایان رسیدن دوره بلوغ ، فرد از انجام دادن این روند دست نگه دارد و در واقع دختران بهتر است از سنین ۱۶ الی ۱۷ سالگی به بعد و آقایان از سن ۱۷ الی ۱۸ سالگی بسته به صلاحدید بهترین جراح بینی اصفهان اقدام به انجام این فرآیند کنند. در غیر اینصورت اگر قبل از به اتمام رسیدن روند بلوغ عمل بینی استخوانی انجام دهید ، بینی در حال رشد و تغییر است و بعد از عمل کردن احتمال دارد که فرم جدید به دست آمده پس از گذشت مدت زمانی دستخوش تغییراتی شود که طبیعتا خوشایند نخواهد بود.

هفت نکته مهم در مورد جراحی بینی استخوانی با دکتر خورده چی

  1. انتخاب جراح بینی با تجربه جزو اقدامات اول این پروسیجر می باشد و برای اینکه عوارض این پروسه به حداقل ممکن برسد و نتایج مطلوب و موزذ رضایتی را کسب نمایید در انتخاب جراح بینی دقت فرمایید.
  2. نتیجه عمل در بینی استخوانی غضروفی غالبا مطلوب و مورد رضایت است به این دلیل که بینی های استخوانی به دلیل داشتن بافت مستحکم و پوست نازک جزو ایده آل ترین انواع بینی ها هستند.
  3. عمل بینی استخوانی طبیعی زمانی حاصل خواهد شد که توسط جراح بینی با تجربه انجام شود.
  4. تغییر فرم بینی ، باید به نحوی انجام شود که با دیگر اجزای صورت همخوانی و تناسب داشته باشد و در عین حال عملکرد تنفسی بینی نیز حفظ شود.
  5. چنانچه جراحی بینی استخوانی در اصفهان ، توسط جراح بینی کم تجربه انجام شود باعث ایجاد مشکلاتی در ظاهر و عملکرد بینی خواهد شد که باید بالاجبار یکسال بعد برای عمل ترمیمی بینی اقدام نمایید.
  6. افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند کاندیدای مناسبی برای عمل زیبایی بینی فانتزی هستند ، به دلیل اینکه بینی پوست نازکی دارد و تغییرات و ظرافت کاری هایی که روی بینی اعمال می شود قابل مشاهده است.
  7. البته قابل ذکر است که فاکتور دوم برای انجام جراحی زیبایی بینی فانتزی کوچک بودن اجزای چهره و داشتن چهره عروسکی می باشد.

چه افرادی نباید عمل بینی استخوانی انجام دهند ؟

با علم بر اینکه روند رینوپلاستی ، فرآیندی ایمن و کم تهاجم به شمار می آید. اما در برخی موارد انجام این متد برای برخی از افراد مناسب نیست و بهتر است که مورد استفاده قرار نگیرد. در زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم :

  • اشخاص زیر رنج سنی بلوغ یعنی خانم های زیر ۱۶ سال و آقایان پایین تر از ۱۷ سال نباید عمل را انجام دهند.
  • بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند.
  • کسانی که به تعداد بسیار سیگار میکشند.
  • بیماران مبتلا به انعقاد خون و بیماری های قلبی و عروقی
  • آن دسته از افراد که عمل بینی اولیه آن ها کمتر از یک سال بوده است.
  • خانم های باردار نباید جراحی بینی استخوانی در اصفهان را انجام دهند.
  • اشخاصی که ثبات در انتخاب خود ندارند.

 

جراحی بینی استخوانی 3

 

معیار انتخاب جراح بینی خوب برای جراحی بینی استخوانی در اصفهان

  1. تحصیلات وی مرتبط با این عمل باشد.
  2. علاوه بر اصول ریاضی بر اصول زیبایی شناسی نیز واقف باشد.
  3. در صورتی که فرد از نظر فیزیکی و روحی در شرایط مساعدی نباشد از عمل جراحی زیبایی بینی او خودداری نماید.
  4. جراح بینی خوب در اصفهان دکتر خورده چی باید صبور باشد و تمامی مراحل عمل زیبایی بینی و اقدامات قبل و مراقبت های بعد از آن را با صبر و حوصله برای بیمار توضیح دهد.
  5. از قدرت تصور بالایی برخوردار باشد تا بتواند بهترین فرم بینی را که با اجزای صورت شما در تناسب می باشد برای تان در نظر بگیرد.
  6. خوش برخورد باشد.
  7. خوش برخورد بودن جراح بینی باعث می شود که بیمار با جراح بینی احساس راحتی کرده و استرس او برای انجام این پروسه تا حد زیادی کاهش یابد.
  8. با وجدان بوده و سلامت فرد برای او در اولویت باشد.
  9. چنانچه متقاضی خواسته های غیرمعقول و غیرمنطقی از جراحی زیبایی بینی داشت، او را متقاعد کند و در صورتی که فرد متقاعد نشد از انجام عمل بینی ممانعت کند.

نحوه انتخاب جراح بینی خوب

  • لیستی از بهترین جراحان بینی استخوانی تهیه کنید.
  • در مورد سوابق و میزان تحصیلات آن ها تحقیق نمایید.
  • به این ترتیب جراح بینیخوب در اصفهان خود را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که بیمار سابقه خوبی نداشت یا تحصیلاتش مرتبط نبود، او را از لیست حذف نمایید.
  • با بیماران حاضر در مطب جراحان بینی صحبت کرده و میزان رضایت آن ها را مورد سنجش قرار دهید.
  • در مورد انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی از آشنایان خود پرس و جو کرده یا از گوگل جستجو نمایید.
  • سپس به مطب جراحان بینی باقی مانده در لیست رفته و از آن ها درخواست کنید تا نمونه کارهای خود را نشان دهند.

علت انسداد بینی بعد از عمل بینی استخوانی چیست؟

یکی از عوارض جانبی که تمامی افراد بعد از جراحی بینی استخوانی در اصفهان با ان مواجه می شوند ، گرفتگی و انسداد حفره های بینی می باشد. با توجه به آن که بافت های داخلی بینی دچار تغییرات بسیار زیاد خواهند شد و استخوان بینی نیز شکسته و تراش داده می شود ، با انسداد بینی مواجه خواهید شد ، که با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و مرور بهبود پیدا خواهید کرد.

 

جراحی بینی استخوانی 4

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در اصفهان

  1. پس از انجام فرآیند ، به دلیل آسیب وارد شدن به بافت بینی ، افراد با عوارضی همچون درد ، تورم و کبودی مواجه می شوند. همچنین معمولا بر اثر لوله بیهوشی که در گلو قرار داده می شود ، بیمار با گلودرد خفیفی مواجه می شود که مصرف مایعات گرم به بهبود آن کمک می کنند.
  2. دارو های خود را به صورت مرتب مصرف کرده و برای تسکین درد خود تنها از مسکن هایی که بهترین جراح بینی در اصفهان تجویز نموده استفاده کنید.
  3. استفاده از کمپرس یخ نیز در کاهش تورم و کبودی صورت نقش بسزایی خواهد داشت. البته کمپرس یخ تنها تا سه روز موثر است و پس از آن تاثیری نخواهد داشت.
  4. توجه داشته باشید که تورم و کبودی صورت تا سه روز به اوج خود رسیده و پس آن به تدریج کاهش می یابند ، بنابراین جای نگرانی نیست.

بهترین جراح بینی استخوانی در اصفهان

قوز روی پل بینی برای داوطلبان جراحی بینی استخوانی در اصفهان از جمله بزرگ ترین دغدغه های شان می باشد که آن ها را مجاب به انجام این پروسیجر می کند. با توجه به اینکه برداشتن برآمدگی روی پل بینی ، باعث ایجاد فاصله میان استخوان بینی می کند ،  پزشک می بایست با اعمال روش هایی صحیح ، فاصله بین دو استخوان را با مهارت ، ظرافت و حساسیت ویژه ای به یکدیگر متصل کند تا ظاهری مناسب را برای مراجعه کننده خلق کند. در صورتی که پزشک تکنیک های مناسبی را برای انجام رینوپلاستی استفاده نکند و یا نتواند دو استخوان بینی را با دقت به یک دیگر نزدیک کند ، فرد نه تنها به مشکل تنفسی دچار می شود  ، بلکه از زیبایی چهره نیز برخوردار نمی شود. انتخاب جراح بینی استخوانی متبحر در شهر بزرگی همچون اصفهان که از پزشکان بسیار زیادی برخوردار است ، با توجه به اهمیت بالا ، کار دشواری نیز می باشد است. بنابراین داوطلبان این پروسه زیبایی باید تحقیقات میدانی بسیاری را برای یک انتخاب درست داشته باشد. مطمئنا هر فردی که تحت این تکنیک زیبایی قرار می گیرد ، بهترین نتیجه را از درمان خود می خواهد ، بنابراین برای نتیجه مطلوب می بایست بهترین جراح بینی استخوانی اصفهان را یافت. یکی از راه های رسیدن به این هدف ، مشاهده و بررسی نمونه کارهای پزشکان مختلف می باشد. بهترین متخصص جراحی بینی استخوانی از تجربه و تبحر بالایی برخوردار است که  می توان آن را در نمونه کارهایش روئیت نمود. یک پزشک مجرب ، طی تجربه بالایی که در سال های طبابت خود داشته ،  شهرت بالایی نیز کسب کرده است. بنابراین اشخاصی که به یک دکتر بینی حاذق مراجعه می کنند ، تجربه یک نتیجه لذت بخش را داشته اند و در این خصوص از رضایت کامل برخوردار می باشند.

اقداماتی که تا دو هفته پس از عمل بینی باید از انجام آن صرف نظر کنید !

مصرف دارو های رقیق کننده : مصرف دارو هایی که از خانواده آسپرین ، وارفارین و پروفن هستند موجب رقیق شدن خون شده و ریسک خون ریزی را افزایش می دهند.

استعمال دخانیات : دخانیات حاوی نیکوتین بوده ، ماده ای که اکسیژن رسانی به خون را با مشکل مواجه کرده و ممکن است روند جراحی را با مشکل مواجه کند.

مصرف الکل : مصرف الکل و نوشیدنی های حاوی آن موجب گشاد شدن رگ های خونی شده و احتمال خون ریزی را افزایش می دهد. همچنین موجب افزایش دفع ادرار شده که در نهایت منجر به کاهش آب بدن خواهد شد.

رانندگی : تا دو هفته از رانندگی کردن صرف نظر نمایید.

سایر مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در اصفهان

  • تا دو ماه استفاده از عینک طبی ممنوع می باشد.
  • از انجام فعالیت های سنگین خودداری فرمایید.
  • رژیم غذایی مناسبی داشته و از خوردن نمک و ادویه های تند خودداری نمایید.
  • به صورت مرتب بینی خود را شستشو دهید. این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • به منظور کاهش تورم و کبودی خود از دو بالش کمک گرفته و سر خود را بالا تر از پاها قرار دهید.
  • دارو های خود را به صورت مرتب استفاده کنید ، چرا که هر یک از آن ها برای کار خاصی تجویز شده اند.
  • تا دو ماه رفتن به استخر ممنوع می باشد ، چرا که کلر موجود در آب استخر برای پوست و بینی مضر است.
  • برای شستشوی دندان خود از مسواک نرم استفاده کرده و بهتر است تا یک هفته تنها به صورت افقی مسواک بزنید.
  • فین شدید ، فریاد زدن و خندیدن ممکن است منجر به پاره شدن بخیه ها و فشار وارد شدن به بینی شوند ، بنابراین از انجام آن ها صرف نظر نمایید.

هزینه عمل بینی استخوانی در اصفهان

هزینه ججراحی بینی استخوانی در اصفهان ، با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی در اصفهان دکتر مهشید خورده چی ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه آزمایشات و داروها، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی