بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

جراحی بینی در افراد دیابتی

عمل جراحی بینی در افراد دیابتی

آیا جراحی بینی در افراد دیابتی قابل انجام است؟ بیشتر افرادی که مبتلا به بیماری دیابت می باشند گمان می کنند که جراحی بینی برای آن ها قابل انجام نیست، در صورتی که این چنین نبوده و با رعایت برخی موارد می توان این عمل زیبایی را برای این افراد نیز انجام داد.

بیماران دیابتی به دلیل استفاده از داروهای خاص و مجاز نبودن به مصرف برخی مواد غذایی از انجام جراحی بینی هراس دارند.

 

جراحی بینی در افراد دیابتی

 

انواع دیابت

بیماری دیابت یک نوع اختلال در روند سیستم سوخت و ساز قند خون افراد بوده و موجب افزایش یا کاهش میزان قند خون افراد می شود که در دو نوع یک و دو وجود دارد.

  • دیابت نوع یک: به این نوع از دیابت ، دیابت ملیتوس نیز گفته می شود.

دیابت نوع یک ارثی و ژنتیکی بوده و در این نوع دیابت سلول های بتای پانکراس از بین می روند، به همین دلیل تولید انسولین با مشکل مواجه است.

  • دیابت نوع دو: در این نوع از دیابت تولید انسولین با مشکل مواجه نیست ولی بدن در برابر عملکرد این هورمون از خود مقاومت نشان می دهد.

جراحی بینی در افراد دیابتی در چه شرایطی امکان پذیر است؟

  1. رعایت توصیه های مراقبتی
  2. مشاوره با یک جراح بینی مجرب

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید در جلسه مشاوره نوع دیابت خود را به جراح بینی بگویند به دلیل اینکه نوع دیابت در روند جراحی بینی موثر می باشد.

در صورتی که جراح بینی از نوع دیابت بیمار مطلع باشد قبل از جراحی بینی و حین آن داروهایی را برای بیمار تجویز کرده و از آن ها استفاده می نماید که هیچ عارضه ای برای فرد به وجود نیاورده و سلامتی او را با خطر مواجه نکند.

افراد باید آزمایشاتی که جراح بینی برای آن ها تجویز می کند را حتماً انجام دهند زیرا این آزمایشات برای مطلع شدن از میزان قند خون بیمار و شرایط جسمی او تجویز می شوند.

آیا بیهوشی در افراد دیابتی خطرآفرین است؟

باید بگوییم که بیهوشی ممکن است برای تمامی افراد با عارضه همراه باشد، بنابراین برای در امان بودن از عوارض احتمالی ناشی از بیهوشی می بایست اقدام به انتخاب یک جراح بینی متبحر و با تجربه نمایید.

پیش از انجام جراحی بینی و بیهوش نمودن فرد، میزان قند خون او بررسی می گردد و در صورت طبیعی بودن قند خون جراحی بینی آغاز شده و در غیر اینصورت زمان انجام جراحی بینی به تعویق می افتد و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای شروع جراحی بینی میزان قند خون مجاز، ۱۵۰ یا کمتر می باشد.

یک جراح بینی مجرب از داروهایی برای بیهوش کردن بیماران دیابتی استفاده می کند که سوخت و ساز را با مشکل مواجه نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی