بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

جراحی بینی بسته

عمل جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته یکی از تکنیک های عمل بینی می باشد که برای دسترسی به ساختمان و بافت زیر پوست بینی باید اقداماتی توسط جراح بینی صورت گیرد.

جراحی بینی بسته به جراحی گفته می شود که برش ها برای اعمال تغییرات داخل سوراخ های بینی ایجاد خواهد شد و پوست توسط ابزار مخصوص از ساختار کلی بینی جدا می گردد.

انواع روش های جراحی بینی

جراحی بینی به روش بسته

امروزه جراحی بینی بسته کاربرد چندانی ندارد به این دلیل که دسترسی و دید جراح بینی روی ساختار بینی محدود می باشد.

و جراحان بینی روشی را برای جراحی بینی انتخاب می کنند که تسلط کامل روی بینی داشته باشند و بتوانند مانور بیشتری روی ایرادات بینی بدهند تا جراحی بینی موفق و بدون عارضه ای را ایجاد نمایند.

انتخاب نوع روش جراحی بینی توسط جراح بینی انتخاب خواهد شد که انتخاب بر اساس نوع و ساختار بینی و نظر فرد صورت خواهد گرفت.

جراحی بینی بسته مناسب افرادی است که انتظار تغییرات چندان چشمگیری را روی بینی خود ندارند و به طور کلی بینی ایراد زیادی به خصوص در قسمت نوک بینی ندارد.

جراحی بینی بسته اولویت دوم جراح بینی می باشد و در برخی موارد انجام می شود.

جراحی بینی بسته

مزایای جراحی بینی بسته
  • تورم در بینی جراحی شده به روش بسته کمتر است.
  • هیچگونه برش و اسکاری روی پوست بینی ایجاد نخواهد شد.
  • مدت جراحی بینی کوتاه می باشد.

جراحی بینی به روش باز

برش ایجاد شده برای اعمال تغییرات روی کلوملا به اندازه ۲ میلی متر می باشد و پوست از ساختار بینی جدا می گردد.

جراحی بینی به روش باز اولویت اول جراح بینی می باشد به این دلیل که جراح بینی تسلط و دید کامل و کافی روی غضروف و ساختمان بینی خواهد داشت.

با اینکه تورم در جراحی بینی باز بیشتر است به دلیل کامل جدا شدن پوست از ساختار بینی و جای اسکار روی پوست بینی باقی خواهد ماند اغلب جراحان بینی جراحی بینی به روش باز را انجام می دهند.

نکته قابل ذکر این است که برشی که در پره های کناری بینی ایجاد می شود ربطی به جراحی بینی باز و بسته ندارد بلکه به منظور متقارن سازی و کوچک کردن اندازه سوراخ های بینی ایجاد می شود.

انواع بینی

یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در نتیجه نهایی ، ضخامت پوست می باشد که این اصل بینی ها را به دو قسمت بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم بندی کرده است.

به این صورت که بینی های استخوانی دارای پوست نازکی هستند ولی پوست بینی های گوشتی به نسبت بینی های استخوانی ، از ضخامت بیشتری برخوردار می باشند.

پوست نازک و ساختار محکم بینی های استخوانی باعث شده اند که اغلب افرادی که دارای این نوع بینی هستند، از نتیجه جراحی بینی خود احساس رضایت داشته باشند. همچنین بینی های استخوانی برای انجام انواع جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی مناسب اند.

در مقابل بینی های گوشتی به دلیل برخورداری از پوست ضخیم و غضروف ضعیف ، تنها برای انجام جراحی بینی طبیعی مناسب می باشند. در صورتی که بینی های گوشتی به صورت فانتزی یا نیمه فانتزی جراحی شوند ، هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده نیست و ممکن است تنها نوک بینی کمی گرد شود.

امروزه جراحی بینی گوشتی متفاوت از قبل انجام می شود ، به این صورت که گرافت گذاری شده و غضروف ها تقویت می شوند. با انجام این کار ها از برگشت پذیری و افتادگی نوک بینی جلوگیری خواهد شد.

جراحی بینی بسته

اهداف جراحی بینی

جراحی بینی با دو هدف جراحی بینی درمانی و جراحی بینی زیبایی انجام می شود. این دو جراحی را می توان به صورت همزمان و در یک عمل انجام داد.

در جراحی درمانی مشکلات عملکردی همچون پولیپ و انحراف بینی برطرف می شود و در جراحی زیبایی بینی ایرادات ظاهری بینی اصلاح خواهد شد.

لازم به ذکر است بیمه هزینه های درمانی بینی را متقبل می شود اما برای بخش زیبایی جراحی بینی ، هزینه ای پرداخت نمی کند.

نتایج جراحی بینی

  • جراحی بینی طبیعی : در این جراحی هیچ قوسی به روی بینی ایجاد نمی شود و زاویه نوک بینی تا لب حدود ۹۵ درجه است. معمولا آقایان اقدام به جراحی بینی طبیعی می کنند و تنها در صدد برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند. همچنین جراحی بینی فانتزی برای آقایان بر خلاف استاندارد های زیبایی می باشد و تناسبات صورت آنها را بهم می ریزد.
  • جراحی بینی فانتزی : بینی های فانتزی قوس دارند و نوک بینی سربالا است. افرادی که قصد انجام این عمل را دارند باید انتظار معقولانه ای از جراح بینی خود داشته باشند، چرا که بیش از حد کوچک یا سربالا شدن بینی تناسبات صورت را بهم ریخته و از زیبایی چهره آن ها می کاهد.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی : شدت قوس بینی های نیمه فانتزی به اندازه بینی فانتزی نیست.

لازم به ذکر است جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی تنها مناسب افرادی هستند که دارای بینی استخوانی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی