بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

مراقبت های بعد از جراحی بینی

رعایت کردن مراقبت های بعد از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است و برای تسریع در روند بهبودی و ایجاد نتایج مطلوب و مورد رضایت باید به آن ها توجه نمود. یک سری مراقبت های قبل از عمل بینی وجود دارد که برای داشتن جراحی بینی ایمن باید آن ها را انجام داد و یک سری مراقبت ها بعد از جراحی بینی است که ما در این مقاله در مورد اقداماتی که باید بعد از جراحی بینی انجام دهید اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. به افرادی که متقاضی جراحی بینی در اصفهان هستند پیشنهاد می شود نمونه کارهای دکتر مهشید خورده چی جراح بینی اصفهان را در آرشیو گالری تصاویر سایت ایشان و اینستاگرام مشاهده نمایند.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر مهشید خورده چی در اصفهان

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی با دکتر خورده چی

  • به مدت سه هفته از فین کردن خودداری نمایید.
  • در چند روز اول از خم کردن سر به سمت پایین خودداری نمایید.
  • تا دو هفته بعد از عمل بینی عطسه کردن را با دهان باز انجام دهد.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به مدت ۲ هفته خودداری نمایید.
  • داروهایی که بعد از جراحی بینی برای فرد تجویز می گردد باید به طور مرتب مصرف شود.
  • از انجام فعالیت های سنگین و حمل اجسام سنگین به مدت چندین ماه خودداری نمایید.
  • از رفتن به محیط های شلوغ که خطر ضربه خوردن به بینی وجود دارد، خودداری نمایید.
  • بعد از ۴۸ ساعت با کمک یک همراه می توانید با رعایت کردن اصولی که اسپلینت بینی خیس نشود استحمام نمایید.
  • تغذیه بعد از عمل بینی باید با نوشیدن مایعات آغاز شود و در هفته اول باید از خوردن غذاهایی که احتیاج به جویدن دارند و سفت هستند خودداری شود.
  • بلافاصله داشتن ورم بعد از عمل بینی طبیعی می باشد که در سه روز اول به اوج خود خواهد رسید برای کاهش تورم باید از کمپرس سرد به مدت ۴۸ ساعت در فواصل زمانی مرتب استفاده نمایید.
  • نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی برای کاهش تورم از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد فرد با دو بالش سر را بالاتر از حد معمول خود قرار دهد و به صورت طاقباز استراحت نماید و از خوابیدن به پهلو در دوران نقاهت خودداری نماید.

آیا استفاده از عینک بعد از جراحی بینی مانعی دارد ؟

در ابتدا توجه داشته باشید که بینی تمامی افراد به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم خواهد شد. بینی های گوشتی با توجه به ساختار بسیار ضعیفی که دارند طی جراحی بینی ممکن است با توجه به صلاح دید جراح بینی خوب در اصفهان دکتر خورده چی تحت پیوند غضروفی نیز قرار گیرند ، تا استحکام مورد نیاز آن نیز به دست آید. در نتیجه در پروسه مراقبت های بعد از جراحی بینی قرار گیری عینک بر روی ساختار استخوانی این دسته از بینی ها می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. البته شایان به ذکر است که طی رینوپلاستی چه در بینی های استخوانی و چه در بینی های گوشتی ، استخوان و بافت بینی دست خوش تغییرات بسیار زیادی می شود که نیازمند یک بازه زمانی مشخص جهت بهبودی می باشد. در نتیجه استفاده از عینک سبب فرورفتگی و تورم بیش تر خواهد شد. در صورتی که از عینک های طبی استفاده می کنید و ضعف بینایی شما بسیار زیاد است می توانید با مشورت پزشک از لنز های طبی و عینک هایی بسیار سبک استفاده کنید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی 2

 

عوامل تاثیر گذار در نتیجه جراحی بینی در اصفهان

یک از موضوعاتی مهمی که ذهن بیشتر افراد را مشغول می کند موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی بینی است. نتیجه جراحی بینی در افراد مختلف با توجه به نوع بینی متفاوت خواهد بود.

نوع پوست و ساختمان بینی

ضخامت پوست یک عامل محدود کننده در جراحی بینی می باشد . نوع پوست و استحکام غضروف بینی در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار است. یکی از ایده آل ترین بینی ها برای انجام جراحی بینی، بینی استخوانی می باشد به دلیل اینکه بینی استخوانی دارای غضروف مقاوم و پوست ظریفی می باشد و در اکثر موارد دارای نتایج مطلوبی، مطابق با خواسته و نظر فرد خواهد بود. افرادی که بینی های گوشتی دارند قبل از اقدام به جراحی بینی نگران این موضوع هستند که نتیجه جراحی بینی مطلوب خواهد بود و بعد از مدتی بینی به حالت اولیه خود بر نگردد. باید گفت که جراحان بینی در گذشته برای رفع نواقص بینی و کوچک نمودن بینی های گوشتی غضروف و بافت بینی را تراش می دادند، در نتیجه بینی برای مدتی کوتاه زیبا به نظر می رسید و بعد از مدتی سر بینی حالت افتاده به خود می گرفت. اما امروزه جراحی بینی گوشتی با تقویت و جابه جایی بافت و غضروف ضعیف بینی انجام می گیرد که در نتیجه دارای نتایج مطلوب و رضایتمندانه ای برای فرد خواهد بود.

جراح بینی اصفهان

دومین عامل انتخاب بهترین جراح بینی اصفهان دکتر مهشید خورده چی باتجربه است که تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی بینی خواهد داشت. جراح بینی با توجه به نوع پوست و ساختار بینی و نظر فرد تغییرات را به نحوی اعمال می کند که بینی با دیگر اجزای صورت همخوانی داشته باشد و سلامت فرد را نیز اولویت کار خود قرار خواهد داد.

 

🌟 برداشت گچ بینی توسط دکتر خورده چی در اصفهان 

چگونگی مراقبت از محل برش و بخیه بعد از جراحی زیبایی بینی !

یکی از اقداماتی که باید در مراقبت های بعد از جراحی بینی آن را به خوبی رعایت کنید ، مراقبت از بخیه و زخم ها می باشد. برای آن که بهترین نتیجه را از رینوپلاستی خود به دست آورید ، باید از برش ها و زخم های ایجاد شده در پروسه بعد از رینوپلاستی به خوبی و با دقت بسیار بالایی مراقبت کنید. باید بخیه های بیرونی را مرتبا تمیز کنید و آن ها را خشک نگه دارید. بخیه های غیر جذبی را در طول یک دوره یک الی دو هفته ای بعد از فرایند جراحی زیبایی بینی با مراجعه به جراح بینی بکشید. توجه داشته باشید که تمامی اقدامات که شما انجام می دهید باید توسط پزشک تائید شود در غیر این صورت می تواند عواقبی را به دنبال داشته باشد. لازم به ذکر بوده ، که می توانید با استفاده از محلول های بخصوص همچون پر اکسید هیدروژن و پماد های آنتی بیوتیک فرایند بهبودی را سرعت ببخشید. در طول دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی ، با بکارگیری از یک دستگاه رطوبت ساز ، محیط را در سطح مطلوب نگه دارید ، که از اصلی ترین موارد در دوره نقاهت به شمار میرود. در مواقعی که می خواهید دوش بگیرید ، با یک پلاستیک بینی خود را به خوبی بپوشانید تا خیس نشود.  توجه داشته باشید که فرایند شست و شوی خارج و قسمت های داخلی بینی توسط جراح به شما عزیزان آموزش داده خواهد شد تا بدون بروز هیچ گونه عارضه ای رو به رو نشوید. تنها لازم است تا تمامی موارد توصیه شده از جانب جراح را یک به یک رعایت کنید و هیچ یک از آن ها را پشت گوش نیاندازید.

🌟 نمونه کار های جراحی بینی تحت نظر دکتر مهشید خورده چی در اصفهان 

بعد از عمل بینی چه بخوریم ؟

تغذیه در کاهش دوران نقاهت و بهبود زخم ها تاثیر بسیاری دارد. لذا یکی از نکات مهم مراقبت های بعد از جراحی بینی ، رعایت رژیم غذایی بعد از عمل زیبایی بینی است. بعد از رینوپلاستی از مواد غذایی با ویژگی های زیر بهره مند شوید:

غذاهای نرم : مصرف غذاهای نرم و آبکی علاوه بر آن که دندان ها و عضلات صورت را کمتر درگیر می کند برای دستگاه گوارش نیز هضم راحت تری دارد. انواع غذاهای نرم شامل تخم مرغ پخته ، سیب زمینی پوره ، سوپ و غیره است.

غذاهای سرشار از فیبر  : احتمال ایجاد مشکلات گوارشی نظیر یبوست بعد از عمل زیبایی بینی وجود دارد ؛ لذا برای جلوگیری از این اتفاق حتما مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید. گندم ، برنج قهوه ای ، سبزیجات ، نان گندم و غیره مواد غذایی حاوی فیبر هستند.

مواد غذایی ترمیم کننده زخم : در صورتی که تمایل دارید با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی در مدت زمان کوتاهی زخم های بینی تان ترمیم یابند ، از مواد غذایی ترمیم کننده نظیر غذاهای حاوی ویتامین A ، هویج ، سبزیجاتی با برگ تیره ، پرتقال ، همچنین مواد غذایی دارای ویتامین سی بهره مند شوید.

مواد غذایی کاهش دهنده اضطراب : در صورتی که مضطرب هستید و آرامش کافی ندارید از شکلات تیره ، چای سبز ، آجیل ، بابونه و دیگر مواد غذایی آرام کننده استفاده کنید.

غذاهای ضد تورم : برای کاهش هر چه سریع تر التهاب بینی و صورت ، از مواد غذایی ضد التهاب بهره مند شوید. این مواد شامل : توت فرنگی ، زغال اخته و انگور ، شکلات تیره و چای سبز ، آووکادو و ماهی چرب ، روغن زیتون و گوجه فرنگی ، قارچ و میوه و سبزیجات ؛ میوه ها و سبزیجات به دلیل تامین آب بدن ، از کم آبی جلوگیری می کنند. همچنین ویتامین های زیادی به بدن می رساند. بنابراین برای رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی حتما انواع میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر مهشید خورده چی در اصفهان

 

رابطه جنسی بعد از عمل زیبایی بینی

توصیه می شود در دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی و تا بهبودی نسبی از بر قراری رابطه جنسی خودداری نمایید. زیرا وارد شدن هر گونه فشار بر ساختار بینی می تواند سبب اسیب دیدگی آن شود . در نتیجه با گذشت یک الی دو ماه از رینوپلاستی خود می توانید با احتیاط این فعالیت را انجام دهید.

شست و شوی بینی بعد از رینوپلاستی

از جمله مراقبت های بعد از جراحی بینی که بسیار حائز اهمیت می باشد ، چگونگی شست و شوی بینی است. در نتیجه افراد باید با استفاده از قطره ها و سرم های تجویز شده بینی خود را شست و شو دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی