بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

ورزش بعد از جراحی بینی

 عمل جراحی بینی در اصفهان در حال گسترش است و حتی ورزشکاران نیز به این جراحی زیبایی علاقه نشان داده اند و جزو متقاضیان آن هستند. افراد عادی دوران نقاهت را بدون فعالیت های سنگین ورزشی طی می کنند و چندماه ورزش نکردن برایشان مشکلی را به وجود نمی آورد ولی افرادی که به طور جدی ورزش را ادامه می دهند، عدم انجام ورزش در دوران نقاهت برایشان کمی دشوار است. در نتیجه سوالی که برای ورزشکان وجود دارد ، ممنوعیت های ورزش بعد از جراحی بینی است. دلیل برخی از محدودیت های ورزشی پس از رینوپلاستی به دلیل کسب یک نتیجه عالی از جراحی زیبایی بینی است. دکتر مهشید خورده چی بهترین جراح بینی در اصفهان با تهیه این مطلب اطلاعات شما عزیزان را در رابطه با این پروسه مراقبتی می افزاید.

 

ورزش بعد از جراحی بینی - دکتر مهشید خورده چی در اصفهان

 

محدودیت های ورزش بعد از جراحی بینی تا چه زمانی ادامه دارد ؟

محدودیت های ورزشی دائمی نیستند و پس از گذشت ۱ سال، فرد میتواند هر گونه فعالیت ورزشی هوازی یا رزمی را انجام دهد. البته این بدین معنا نیست که تا یک سال فرد باید از فعالیت های ورزشی دور بماند. جراحی بینی جزو جراحی هایی است که نیاز به استراحت مطلق ندارد و فرد پس از گذشت ۲۴ ساعت می تواند پیاده روی آرام داشته باشد. دقت داشته باشید که در هفته اول انجام هرگونه فعالیتی که منجربه افزایش ضربان قلب شود، ممنوع است زیرا تاثیر منفی بر تورم بینی دارد. تا یک ماه بهتر است از هرگونه فعالیت ورزشی دوری کنید ولی پس از گذشت یک ماه می توانید حرکات کششی را شروع کنید. بعد از گذشت دوماه نیز می توانید کار با وزنه را به طور مجدد شروع کنید ولی به یک باره از وزنه های سنگین استفاده نکنید و در ابتدا از وزنه های سبک استفاده کنید. پس از گذشت ۶ الی ۸ ماه هیچ گونه محدودیتی برای انجام فعالیت های ورزشی وجود ندارد اما به دلیل آسیب پذیر بودن بینی، جراح بینی اصفهان دکتر خورده چی توصیه می می کند حداقل تا یک سال از ورزش های رزمی و فعالیت های بسیار سنگین بدنسازی دوری کنید.

از انجام هر یک از فعالیت های ورزشی زیر بعد از جراحی بینی خودداری کنید !

تمرینات هوازی : با توجه به توصیه های جراح رینوپلاستی خوب در اصفهان دکتر خورده چی در رابطه با پیاده روی بعد از جراحی بینی ، انجام دیگر تمرینات هوازی برای زیبا جویان مناسب نخواهد بود. زیرا افراد به اکسیژن بیشتری نیاز خواهند داشت که با وجود اسیب دیدگی بسیار زیاد ساختار داخلی بینی ، تورم ، التهاب این بافت ها افزایش پیدا خواهد کرد.

یوگا و پیلاتس : اگر شما نیز تصور می کنید تمرینات یوگا و پیلاتس بسیار ملایم هستن و خطری شما را تحدید نمی کند ، باید بگوییم که تصور شما کاملا اشتباه است زیرا این اقدامات همراه با عوارض می باشند. حرکات تند و سریع ، پرش و بکارگیری از دمبل هایی سنگین می تواند عامل بروز یک اسیب جدی در زیبا جویان باشد. بنابراین در ورزش بعد از جراحی بینی با آرامش و تمرکز کافی حرکات را انجام دهید و از افزایش بیش از حد ضربان قلب خود بکاهید.

تمرینات شدتی و ضربه ای : جالب است بدانید که طی رینوپلاستی بهترین جراح بینی اصفهان دکتر مهشید خورده چی ، اقداماتی همچون تراشیدن استخوان و حتی پیوند استخوانی را نیز انجام خواهد داد. در نتیجه بینی در این فرایند اسیب دیده و نیازمند گذراندن یک دوره جهت بهبودی کامل می باشد. در واقع با انجام ورزش بعد از جراحی بینی باید توجه داشته باشید و از انجام تمرینات ضربه ای و شدتی خودداری کنید ، تا با وارد شدن ضربه ای ناگهانی و محکم به بینی دچار مشکلات جدی نشوید.

✨ نکته : توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده با عارضه هایی همچون افتادگی بینی ، انحراف بینی و شکستگی استخوانی بینی مواجه خواهید شد ، البته این عارضه سبب می شود ، تا افراد به جراحی بینی ترمیمی نیاز داشته باشند ، که خود فرایندی پیچیده  دشوار می باشد.

 

ورزش بعد از جراحی بینی

چند وقت بعد از عمل بینی میتوان شنا کرد ؟

کلر موجود در آب برای بینی جراحی شده مضر است ، به همین دلیل توصیه می شود حداقل تا دو ماه از استخر رفتن و انجام ورزش بعد از جراحی بینی به صورت آبی خودداری کنید. پس از دوماه نیز بلافاصله با شیرجه یا ورزش هایی چون واترپلو فعالیت آبی خود را شروع نکنید و در ابتدا تنها شنا کنید. یکی دیگر از رایج ترین سوالات بیمار در ارتباط با رقصیدن است. رقص نیز نوعی فعالیت ورزشی محسوب می شود زیرا منجربه افزایش ضربان قلب می شده و این امر بر کاهش تورم بینی تاثیر منفی دارد، به همین دلیل حداقل ۶ الی ۸ هفته از رقصیدن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی