بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

مراقبت های بعد از جراحی پلک

اگر به دنبال افزایش زیبایی چشم های خود هستید ، جراحی پلک در اصفهان یک گزینه فوق العاده با نتایج بسیار زیبا برای شما زیبا جویان عزیز خواهد بود. البته این جراحی نیازمند رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک بوده ، که در دست یابی به نتیجه ای عالی بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه مقاله دکتر مهشید خورده چی بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در اصفهان می توانید با مهم ترین اقدامات این پروسه زیبایی آشنا شوید.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک - دکتر مهشید خورده چی

 

نکاتی در رابطه با جراحی پلک و مراقبت های بعد از جراحی پلک

در برخی از موارد هدف از انجام جراحی پلک ، زیبایی و دست یابی به ظاهری زیباتر نیست، در این افراد افتادگی پلک به حدی زیاد است که دید آن ها را با اختلال مواجه می نماید، جراحی زیبایی پلک این مشکل را برطرف می نماید. امروزه افراد زیادی برای برطرف کردن مشکلات موجود در پلک خود به جراحان پلاستیک مراجعه می نمایند و برخی دیگر نیز به دلیل ترس از مشخص بودن جای بخیه بعد از جراحی پلک و عوارض ناشی از آن از مراجعه به پزشک و جراحی پلک های خود امتناع می نمایند. باید بگوییم که محل برش لازم برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک در میان چین هایی است که به طور طبیعی در پلک ها وجود دارند، به همین دلیل بعد از جراحی زیبایی پلک ردی از آن ها بر جای نخواهد ماند. همچنین اگر افراد در انتخاب جراح پلک خوب در اصفهان همچون دکتر خورده چی دقت لازم را صرف کنند و اقدامات قبل و بعد از بلفاروپلاستی را به درستی انجام داده و رعایت کنند هیچ عارضه ای در آن ها به وجود نیامده و بهترین نتایج از این جراحی زیبایی حاصل خواهد شد.

ورم و کبودی بعد از جراحی پلک

برای انجام اصلاحات مورد نیاز در پلک ها ، پزشک برشی در پلک ها ایجاد کرده و سپس به حذف چربی ها و پوست اضافی می نماید. ایجاد برش و تغییرات ذکر شده در ساختمان پلک ها موجب می شود که در آن ها مقداری التهاب، ورم و کبودی ایجاد شود. شدت این عوارض موقتی و عمومی ، ممکن است در افراد مختلف و با توجه به میزان تغییرات صورت گرفته در پلک ها و آناتومی بدن آن ها متفادوت باشد. این عارضه ها بعد از چند روز و در مراقبت های بعد از جراحی پلک برطرف شده و از بین خواهند رفت.

چگونگی استفاده از اشک مصنوعی بعد از بلفاروپلاستی

برای استفاده از اشک های مصنوعی و قطره های چشمی توصیه شده توسط بهترین جراح پلک اصفهان دکتر مهشید خورده چی لازم است ، تا از فردی دیگر نیز کمک بگیرید ، در ابتدا دست های خود را به خوبی بشویید ، سپس در صورتی که پلک بالایی خود را جراحی کرده اید ، پلک پایین را به آرامی کشیده و بدون ان که سر قطره با چشم بر خورد کند آن را بریزید ، اما در صورتی که پلک پایین خود را جراحی کرده اید ، پلک بالا را به آرامی کشیده و سپس قطره را داخل چشم ها خود بریزید.

ضرورت رعایت مراقبت ها بعد از جراحی پلک چیست ؟

تمامی زیبا جویان بعد از جراحی زیبایی پلک ها باید مراقبت های بعد از جراحی پلک را که از جانب جراح بلفاروپلاستی در اصفهان توصیه شده را به خوبی و با توجه بالایی رعایت کنند . زیرا در دوره نقاهت با عوارض جانبی همچون التهاب ، تورم و پف بسیار زیاد چشم ها رو به رو خواهند شد ، که در صورت عدم کنترل ان ها تشدید یافته و سبب بروز مشکلات جدی تر بخصوص در بینایی زیبا جویان خواهد شد.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک

 

آرایش چشم ها بعد از بلفاروپلاستی

آرایش چشم ها در مراقبت های بعد از جراحی پلک ممنوع است. البته استفاده از کرم های ضد آفتاب مانعی نداشته اما دیگر محصولات آرایشی می تواند به چشم زیبا جویان آسیب جدی وارد کند.

عدم رعایت مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی چه عوارضی دارد ؟

در ابتدا بهتر است بدانید که اگر شما زیبا جویان عزیز مراقبت های بعد از جراحی پلک را به خوبی و با دقت بالایی رعایت کنید هیچ علائمی سبب بروز نگرانی در شما نخواهد شد ، اما در صورتی که این موارد را رعایت نکنید با علائم زیر رو به رو خواهید شد ، که لازم است در این مواقع به جراح پلک خوب اصفهان دکتر خورده چی برای درمان آن ها مراجعه کنید تا پروسه درمانی مناسبی برای شما در نظر گرفته شود.

  1. بروز مشکلات تنفسی
  2. ابتلای افراد به تب بالای ۳۸ درجه
  3. در صورت بی حسی و بی حرکتی محل جراحی شده
  4. عدم بهبود کبودی و تورم و افزایش آن ها به مرور در دوره نقاهت
  5. خارج شدن ترشحات زرد و سبز رنگ یا ترشحاتی همراه با بوی نامطبوع
  6.  بروز خونریزی از محل جراحی بدون آن که بتوان آن را درمان و کنترل کرد
  7. احساس درد بسیار زیاد در اطراف چشم ها به صورت دائم و بدون بهبودی
  8. در صورت بروز واکنش آلرژیک و حالت تهوع به هنگام استفاده از قطره های چشمی

استحمام زیبا جویان بعد از بلفاروپلاستی چگونه خواهد بود ؟

با توجه به نظر جراح پلک ، افراد می توانند حدود یک هفته الی ده روز بعد از جراحی پلک های خود و در مراقبت های بعد از جراحی پلک ، با استفاده یک پنبه و به آرامی صورت خود را شست و شو دهند ، بدون آن که آب با پلک های شان برخورد داشته باشد. البته افراد می توانند هر زمان که می خواهند برای شست و شوی بدن خود استحمام کنند ، اما لازم است بسیار مراقب باشند تا آب با محل بخیه ها برخورد نداشته باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست ؟

  • برای از بین رفتن سریع تر ورم و کبودی، سر را در موقعیتی بالاتر از سطح بدن قرار دهید، برای این کار می توانید در زیر سر خود چند بالشت بگذارید.
  • وجود سدیم در نمک موجب تشدید کبودی و تورم می شود، از خوردن غذاهای پرنمک و پرادویه اجتناب کنید.
  • پمادهایی که پزشک برای تان تجویز کرده است را به طور مرتب و سروقت بر روی پلک ها بمالید.
  • داروها را طبق دستور مصرف استفاده کنید.
  • عدم استعمال دخانیات و عدم مصرف مشروبات الکلی به مدت ۲ ماه ضروری است.

دکتر مهشید خورده چی در جلسه مشاوره قبل از جراحی پلک تمام اقداماتی که می بایست قبل و بعد از جراحی پلک رعایت کنید را برای تان بازگو خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی