بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

جراحی بینی نیمه فانتزی

عمل جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی : امروزه جراحی بینی یکی از پر طرفدار ترین فعالیت های زیبایی در میان اقشار مختلف مردم است. از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد ، با ایجاد کوچک ترین تغییر در آن ، تاثیر چشمگیری در زیبایی افراد خواهد گذاشت.

اما مهم ترین دغدغه افراد برای انجام جراحی بینی ، فرم نهایی بینی است. در ادامه به بررسی فرم های مختلف بینی خواهیم پرداخت.

جراحی به سه صورت انجام می شود :

  1. جراحی بینی طبیعی
  2. جراحی بینی فانتزی
  3. جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی

بینی های طبیعی

معمولا افرادی که تنها درصدد برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند و نمی خواهند مشخص باشد که جراحی زیبایی انجام داده اند، اقدام به جراحی بینی طبیعی می کنند. در بینی های طبیعی قوسی ایجاد نمی شود و نوک بینی سربالا نیست و زاویه ای حدود ۹۵ درجه با لب بالا دارد. یکی از مزیت های جراحی بینی طبیعی این است که برای انواع بینی گوشتی و استخوانی مناسب می باشد.

بینی های فانتزی

در بینی های فانتزی قوس زیبایی به روی پل بینی ایجاد می شود و نوک بینی سر بالا تر از بینی های طبیعی است.

جراحی بینی فانتزی تنها مناسب افردی است که بینی استخوانی دارند، چرا که در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست شان ، فرم و ظرافت بینی نشان داده نمی شود و ممکن است تنها نوک بینی کمی گرد شود.

همچنین افرادی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی دارند ، باید توجه داشته باشند که انتظار معقولانه ای از جراح خود داشته باشند ، بعنوان مثال بینی خیلی کوچک به روی صورت پهن و بزرگ مناسب نیست. همچنین بیش از حد کوچک شدن بینی احتمال بروز مشکلات تنفسی را نیز افزایش می دهد.

بینی های نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی ، یکی از پر طرفدار ترین جراحی های بینی می باشد. افرادی که نه خواستار طبیعی بودن بینی هستند و نه علاقمند به شدت قوس بینی های فانتزی دارند، اقدام به جراحی بینی نیمه فانتزی می کنند.

این جراحی هم مانند جراحی بینی فانتزی بیشتر مناسب افرادی است که دارای بینی استخوانی هستند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • قبل از جراحی انتظارات خود از جراحی را در اختیار جراح بینی قرار دهید.
  • در صورتی که سابقه بیماری یا حساسیت دارویی دارید ، جراح را مطلع کنید.
  • از دو هفته قبل از جراحی از مصرف دارو های ضد التهاب چون آسپرین و پروفن خودداری کنید.
  • از دو هفته قبل از جراحی استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکل دار ممنوع است ، چرا که اکسیژن رسانی به خون را با مشکل مواجه می کند.
  • روز جراحی خانم ها بدون آرایش و آقایان بدون ریش و سبیل در محل جراحی حضور داشته باشند.
  • روز جراحی حتما به اتفاق یک همراه و با تمام مدارک پزشکی خواسته شده در بیمارستان یا کلینیکی که قرار است جراحی در آنجا انجام شود ، حضور داشته باشید.
  • شب قبل از عمل حمام کنید و از ۸ ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید.
  • روز قبل از عمل به اندازه کافی مایعات بنوشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراح بینی ، به منظور انجام عمل ، تنها به ۱ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد ؛ این در حالی است که بیمار باید دوران نقاهت طولانی تری را جهت بهبودی و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از آن ، پشت سر بگذارد ؛ دوران بهبودی عمل بینی در هر فرد متفاوت می باشد ؛ اما معمولا بین ۷ الی ۱۰ روز به طول می انجامد ؛ لازم به ذکر است ، کسب نتایج رضایت بخش از جراحی زیبایی بینی ، نیازمند رعایت دستورالعمل های پزشک در این دوران است ؛ به همین منظور در ذیل ، به برخی از مهم ترین نکات بعد از عمل بینی ، اشاره کرده ایم ؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، می توانید به مقاله جامعی که در این مورد تهیه شده و در سایت قرار گرفته ، مراجعه نمایید.

کبودی و تورم بعد از جراحی بینی

بروز تورم و کبودی ، عارضه ای مشترک در میان کسانی است که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند و جای نگرانی ندارد ؛ چرا که در طی گذشت یک هفته ، بهبود می یابد.

لازم به ذکر است ؛ رفع کامل تورم و مشاهده نتیجه نهایی جراحی بینی ، نیازمند گذشت یک الی یک و نیم سال از جراحی بینی ، می باشد.

رعایت برخی از موارد ، موجب تسریع در روند بهبودی تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی ، می شوند ؛ بعضی از مهم ترین آن ها ، عبارت اند از :

  1. استفاده از کمپرس یخ در روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی
  2. بالا نگه داشتن سر
  3. حذف یا کاهش قابل توجه نمک و ادویه از رژیم غذایی در دوران نقاهت عمل بینی
  4. ساخت زاویه ۳۰ درجه در حین خواب و استراحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی