بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی نوعی جراحی در اصفهان است که به منظور رفع ایراداتی که در جراحی اولیه بینی برطرف نشده است یا رفع ایرادات جدیدی که به وجود آمده است، انجام می شود. این پروسه جراحی بسیار پیچیده بوده و در نتیجه لازم است برای انجام آن به جراح خوب و ماهر دکتر مهشید خورده چی در اصفهان مراجعه کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این روش از عمل بینی بیشتر آشنا شوید و سپس برای جراحی بینی در اصفهان به پزشک مراجعه کنید.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر مهشید خورده چی در اصفهان

زمان مناسب جراحی بینی ثانویه

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی بعد از حدود یک سال است که ترمیم اولیه بینی تثبیت شده باشد و زخم ها و اسکارهای داخل بینی تا حد زیادی ترمیم شده باشند و مورد دیگر این است که تورم بینی نیز فروکش کرده باشد و ایرادات دیگر بینی نیز قابل تشخیص باشد. چنانچه زودتر از موعد تعیین شده اقدام به جراحی بینی نماییم ممکن است عوارض حتی جبران ناپذیر را ایجاد نماییم. جراحی بینی ترمیمی در اصفهان را باید بهترین جراح بینی انجام دهد تا نتایج مطلوب بدست آید و مجددا مجبور به ترمیم دوباره بینی نباشیم. افرادی که تمایل به جراحی بینی خود دارند می توانند برای دیدن نمونه کارهای قبل و بعد جراحی بینی بهترین جراح بینی دکتر مهشید خورده چی در اصفهان به صفحه اینستاگرام یا سایت دکتر مهشید خورده چی مراجعه نمایند.

دلایل انجام جراحی بینی ترمیمی در اصفهان

  • افتادگی نوک بینی
  • بیش از حد سر بالا بودن بینی
  • خشکی و مشکلات تنفسی بینی
  • کامل برطرف نشدن ایراد از قبیل قوز بینی
  • بر اثر بیش از حد برداشتن غضروف فرو رفتگی در بینی ایجاد شود.

نکات مهم جراحی بینی ثانویه

  • ابتدا فرد باید انتظارات معقولانه ای از نتیجه جراحی بینی مجدد خود داشته باشد.
  • به طور کلی جراحی بینی عملی پیچیده است و با هر بار تکرار آن پیچیدگی بیشتر خواهد شد.
  • فرد نباید به جراح بینی اصفهان خود اصرار نماید که عمل بینی ترمیمی را زودتر از موعد تعیین شده انجام دهد.
  • فرد طی یکسال نماید هیچگونه جراحی زیبایی انجام داده باشد تا بدن آمادگی لازم را داشته باشد.
  • ممکن است که بدن فرد آمادگی لازم را برای انجام جراحی بینی ترمیمی نداشته باشد فرد باید مدتی صبر نماید تا بدن آمادگی لازم را کسب نماید و جراحی بینی ایمنی داشته باشد.

 

جراحی بینی ترمیمی 2

 

هدف از عمل ثانویه بینی چیست ؟

ایرادات رایج و متداولی که به جراحی بینی ترمیمیدر اصفهان  نیاز دارند ، شامل موارد ذیل است :

  • گرفتگی مجاری بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • کم کردن بیش از حد قوس
  • شکل دهی نا مناسب بینی
  • نامتقارن بودن با دیگر اجزا صورت
  • باریک شدن بیش از حد نوک بینی
  • نتیجه عمل اول شکل بینی مصنوعی

مراقبت های قبل از جراحی ترمیمی بینی

آزمایشات قبل از عمل دوم بینی

بیش از هر گونه جراحی بینی ترمیمی بایستی یکسری آزمایشات لازم تجویز شده توسط دکتر را انجام داده و جواب آن ها را در روز تعیین شده به پزشک تحویل داد.

موارد غیر مجاز قبل از عمل ثانویه

  • به مدت ۱۴ روز در برخی موارد حتی بیشتر استفاده از داروهای انعقاد خون را قطع کنید
  • به مدت سی روز استعمال دخانیات را کنار بگذارید
  • مصرف نوشیدنی های حاوی الکل را به مدت یک ماه خودداری کنید

اطلاعات مفید و لازم که به دکتر بایستی ارائه کنید 

  • بیان هرگونه حساسیت داروئی و خوراکی
  • در میان گذاشتن سوابق بیماری با دکتر
  • اطلاع دادن هرگونه بیماری زمینه ای قبل از جراحی بینی ترمیمی در اصفهان

موارد مفید بیش از جراحی ترمیمی 

  • بهتر است صبر کنید حداقل یک سال از عمل اولیه بینی بگذرد
  • برای انجام عمل ثانویه توقعات عقلانی بیشتری مورد نیاز است
  • برای روز جراحی بهتر است از افراد خانواده یا دوستان خود ، یک نفر را به همراه داشته باشید

 

جراحی بینی ترمیمی

 

خصوصیات بهترین جراح بینی ترمیمی در اصفهان

باید در جراحی بینی ثانویه بیشتر دقت نمود، ممکن است ایراد بینی زیاد باشد و برای اصلاح آن احتیاج به تقویت و گرافت گذاری باشد پس جراحی بینی توسط بهترین  جراح بینی ترمیمی در اصفهان دکتر خورده چی انجام شود که در این زمینه  تجربه کافی داشته باشد. ممکن است فرد از نتیجه جراحی بینی اولیه خود رضایت نداشته باشد زمان مناسب برای انجام جراحی بینی ترمیمی بعد از یکسال است تا بافت داخل بینی تا حد زیادی ترمیم شده باشد و حالت تثبیت شده ای پیدا کرده باشد. هدف بهترین جراح بینی برطرف کردن ایرادات و اصلاح مشکلات بینی که در جراحی بینی اولیه برطرف نشده با حفظ عملکرد تنفسی و حفظ تناسب با دیگر اجزای صورت است. جراح بینی باید نتیجه جراحی بینی را طوری رقم بزند که با تغییر در قوس بینی و اعمال تغییرات در نوک بینی به مجاری تنفسی بینی هیچگونه آسیبی وارد نشود و تجارب موفقیت آمیزی زیادی در جراحی مجدد داشته باشد. بهترین جراح بینی از نتیجه جراحی بینی به فرد یک دیدگاه کلی می دهد تا فرد بتواند راجع به عمل بینی ترمیمی خود تصمیم گیری نماید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی در اصفهان

  • پس از عمل به منظور حفظ موقعیت فرم جدید بینی و همچنین حفاظت از بینی در مقابل ضربه ، به روی بینی گچ یا اسپلینت قرار می گیرد که معمولا پس از گذشت حدود یک هفته توسط جراح بینی خوب و ماهر دکتر مهشید خورده چی در اصفهان از روی بینی برداشته خواهد شد.
  • طی این مدت این موضع حائز اهمیت است که گچ یا اسپلینت بینی خیس و مرطوب نشود. بنابراین توصیه می شود به حمام نروید و در صورت لزوم به استحمام از شستن سر خود پرهیز نمایید. همچنین می توانید از فرد دیگری کمک بخواهید تا به صورت آرایشگاهی موی شما را شستشو دهد.
  • پس از جراحی بینی معمولا فرد با عوارضی همچون درد ، کبودی و تورم مواجه خواهد شد. این عوارض کاملا طبیعی بوده و امری نگران کننده نیست ؛ چرا که پس از چند روز به طور کامل برطرف می شوند. اما برای کنترل این عارضه ها می توانید به مدت ۴۸ ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ را می توانید در منزل یا از داروخانه ها تهیه کنید. استفاده از کمپرس یخ در نواحی اطراف چشم و به روی گونه ها تاثیر بسیار زیادی در کاهش تورم و کبودی صورت دارد.
  • همچنین برای کنترل درد خود باید از دارو هایی که پزشک برای شما تجویز کرده استفاده نمایید. مصرف دارو ها را جدی بگیرید و تا آخر دوره درمان مصرفشان را قطع نکنید. توجه داشته باشید که استفاده از دارو های ضدالتهاب یا رقیق کننده خون همچون آسپرین ، وارفارین ، ایبوپروفن و غیره ممنوع می باشد.
  • تا دو هفته پس از جراحی بینی استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ممنوع است. دخانیات خون رسانی به خون را مختل کرده و الکل موجب گشاد شدن رگ های خونی می شود.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

سایر مراقبت های بعد از عمل بینی ترمیمی

  • برای شستن دندان های خود از مسواک نرم استفاده کنید .
  • با دهان باز عطسه و سرفه کنید تا به اجزای صورت فشار وارد نشود.
  • از انجام اقداماتی همچون فین شدید ، خندیدن و حرف زدن بیش از حد خودداری نمایید.
  • تا جای ممکن از رفتن به محل های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد خودداری نمایید.
  • تا مدتی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و در صورت لزوم حتما از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پس از عمل به صورت طاقباز بخوابید و برای جلوگیری از فشار وارد شدن به بینی ، از خوابیدن به سمت پهلو و به روی شکم خودداری نمایید.
  • در روز های اول تنها از مواد غذایی آبکی و نرم میل کنید. استفاده از آب کرفس و سایر آب میوه های طبیعی در کاهش تورم و بهبود زخم ها موثر اند. پس از گذشت حدود سه روز می توانید کم کم غذاهای سفت تر بخورید. نمک و ادویه های تند منجر به افزایش تورم بینی خواهد شد ، بنابراین مصرف آن ها را به حداقل برسانید.
  • حداقل تا دو ماه از رفتن به استخر ، سونا و جکوزی خودداری نمایید. همچنین استفاده از عینک طبی و آفتابی ممنوع می باشد. افراد عینکی می توانند از لنز های طبی استفاده کنند.

پیوند غضروف در جراحی ترمیمی بینی

گاهی پیوند غروف عنصری مهم در تغییر شکل ساختار بینی است. اگر نیاز به این کار وجود داشته باشد، اولین انتخاب غضروف تیغه خود بینی است. اگر این مورد امکان پذیر نباشد، غضروف گوش انتخاب بعدی است و اگر این غضروف نیز کافی نبوده یا تغییرات عمده هستند و نیاز به حمایت ساختاری دارند، از غضروف دنده بیمار استفاده می شود. در حالی که در رینوپلاستی اولیه، اغلب همان غضروف تیغه نتایج موفقیت آمیزی را به همراه دارد، در جراحی بینی ثانویه بسته به میزان بدفرمی های موجود بیشتر از غضروف گوش و یا دنده بهره برداری می شود
همانطور که پیشتر ذکر شد، غضروف تیغه بینی همیشه اولین انتخاب است، به دو دلیل:

یکی این که این غضروف در ناحیه جراحی قرار دارد و بنابراین نیاز به بریدگی اضافی وجود ندارد و دلیل دیگر آن است که این غضروف به راحتی شکل داده می شود، می تواند از ساختار بینی حمایت کرده و شکل آن را حفظ کند. با این حال معمولا به این دلیل که از این غضروف در رینوپلاستی قبلی استفاده شده است، در جراحی بینی ترمیمی میزان آن کافی نمی باشد.
زمانی که غضروف گوش مورد استفاده قرار می گیرد، بریدگی هایی در جلو و عقب این عضو ایجاد می گردد اما از آنجایی که این برش ها در قسمت چین خوردگی های گوش ایجاد می شوند، بعد از پروسه بهبودی دیگر قابل مشاهده نیستند. همچنین نباید نگران تغییر ظاهر گوش خود باشید چراکه این غضروف از بخش داخلی سوراخ گوش برداشته می شود اما هیچ اختلالی در شنوایی به وجود نمی آورد. نکته دیگر آن است که در صورت نیاز، غضروف هر دو گوش مورد استفاده قرار می گیرد.
غضروف قفسه سینه از جایی برداشته می شود که دنده هفتم با استخوان قفسه سینه پیوند می یابد. برای برداشتن این غضروف ابتدا یک بریدگی ۲ الی ۳ سانتی متری در ناحیه موردنظر ایجاد می شود و سپس به اندازه ای که نیاز است، از غضروف دنده بهره برداری می شود.

آیا رینوپلاستی ترمیمی ، گزینه مناسبی برای من است ؟

اگر شما از رینوپلاستی قبلی خود ناراضی و ناخشنود هستید یا هنوز به دلیل موضوعات ساختاری بینی ، با مشکلات تنفسی درگیر هستید ، می توانید جراحی بینی ترمیمی را بعنوان گزینه ای برای دستیابی به شکل ظاهری مطلوب یا درمان مشکلات تنفسی در نظر بگیرید.

روند رینوپلاستی ترمیمی چگونه است ؟

جراحی بینی ترمیمی ، در بیماران مختلف ، متفاوت است ؛ چون بینی همه بیماران ، مشابه یکدیگر نبوده و پزشک نمی داند که در زمان درمان مشکلات ناشی از روند رینوپلاستی قبلی ، قرار است با چه چیزهایی مواجه شود. در طول روند ، برش هایی در داخل بینی ( روند بسته ) یا عرض نوار باریکی از غضروف بین سوراخ های بینی که ستونچه نامیده می شود ( روند باز ) ایجاد می شود. بیشتر پزشکان در صورت امکان ، روند باز را ترجیح می دهند.وقتی برش ایجاد شد ، پوست برای ایجاد امکان دسترسی به بافت ، بلند می شود. در این مرحله ، پزشک ، برای شکل دهی بینی و برداشتن استخوان و غضروف اضافی ، به بخش داخلی این اندام دسترسی پیدا می کند. بر حسب هدف رینوپلاستی ، بینی های بسیار بزرگ ، به برداشتن استخوان و غضروف نیاز دارند در حالی که یک سپتوم کج برای بهبود تنفس ، باید صاف شود. در بیمارانی که در مرکز بینی آن ها ، یک برآمدگی یا قوز وجود دارد ، استخوان برای برداشته شدن قوز ، تراش داده می شود. وقتی عناصر ساختاری روند داخل بینی و کلیه شکل دهی های مربوط به زیبایی اندام ، تکمیل شد ، پوست بینی در موقعیت مناسب خود قرار داده می شود و برش ها بوسیله بخیه بسته می شوند. روند رینوپلاستی ، تقریباً ۱ یا ۳ ساعت طول می کشد ، ولی گاهی به دلیل نیاز به بازسازی های جامع تر ، به مدت زمان بیشتری نیازی دارد. گاهی اوقات به دلیل نیاز به یک درمان جزئی درخواست شده از سوی بیمار ، روند رینوپلاستی ترمیمی ، به زمان بسیار کمتری نیاز خواهد داشت.

هزینه عمل ترمیمی بینی چقدر است؟

همانطور که اطلاع دارید این گونه از جراحی ها عمدتا برای بار دوم بر روی بینی اشخاص انجام میگیرد. علت اولیه تکرار پروسه را می توان به انتخاب اشتباه جراح بست داد زیرا خیلی از نواقصی که افراد به خاطر آن ها تن به عمل ثانویه می زنند عمدتا به علت بی تجربگی دکتر بوده است و بنابراین امری طبیعی است که هزینه جراحی بینی ترمیمی در اصفهان به نسبت عمل اولیه گران تر محاسبه شود. زیرا در این عمل بهترین جراح بینی دکتر خورده چی در اصفهان و تیم بیهوشی بایستی فرم مناسب و همچنین مطابق خواسته فرد را پس از جراحی مشاهده کنند زیرا جای خطای دوباره ای وجود ندارد. بدیهی است که در این امر سابقه و تجربه دکتر حاذق از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی