جراحی انحراف بینی

هدف از انجام عمل انحراف بینی برطرف کردن حالت خمیدگی و انحراف داخل بینی است که وجود این حالت تنفس فرد را دچار اختلال خواهد کرد و زیبایی فرد را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد. در بیشتر مواقع کجی بینی با انحراف بینی اشتباه گرفته می شود و افراد این تصور را دارند که در جراحی انحراف بینی ظاهر بینی هم تغییر خواهد کرد. باید متذکر شد که در عمل انحراف بینی فقط ساختار داخل بینی اصلاح خواهد شد و ظاهر بینی تغییری نخواهد داشت البته در شرایطی که فرد بخواهد زیبایی بینی نیز اصلاح خواهد شد. دکتر مهشید خورده چی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی اصفهان برای آشنایی بیشتر شما عزیز در رابطه با این نوع جراحی بینی مقاله زیر را تهیه نموده است آن را با دقت مطالعه نمایید.

جراحی انحراف بینی

انحراف بینی با چه نشانه هایی همراه است ؟

• فرد در تنفس خود دچار اختلال خواهد شد.
  • سیستم بویایی مختل خواهد شد.
  • به طور مکرر خون دماغ خواهید شد.
  • بینی آبریزش بیشاز حد خواهد داشت.
  • حین خوابیدن دچار خشکی دهان و خرناس کشیدن خواهید شد.

انحراف بینی را چگونه تشخیص دهیم ؟

سپتوم یا تیغه بینی یک صفحه عمودی است که بین دو حفره بینی قرار دارد و مانند ستون عمل خواهد کرد و نقش آن این است که دو حفره بینی را از هم جدا کند. سپتوم یا تیغه بینی در شرایط ایده آل باید در وسط بینی قرار گرفته باشد، اگر این تیغه بر اثر شکستگی و عوامل وراثتی دچار انحراف شده باشد زمانی که از پایین به بینی نگاه کنیم تیغه از مرکزیت خود خارج شده و یک سوراخ بزرگ و حفره مقابل کمی مسدود دیده خواهد شدکه افراد در این مواقع نیازمند جراحی انحراف بینی می باشند.

درمان انحراف بینی چگونه انجام خواهد شد ؟

ممکن است که شنیده باشید که درمان انحراف بینی بدون جراحی بینی و عمل انحراف بینی با لیزر و درمان انحراف بینی در خانه قابل انجام است. باید متذکر شد که درمان انحراف بینی فقط با جراحی بینی و انجام تغییرات روی شاخکهای بینی قابل انجام است. لیزر یا درمان های خانگی نمی تواند تیغه بینی را برش داده و نقص آن را بر طرف کنند. برای کاهش عوارض عمل انحراف بینی باید جراحی بینی را توسط بهترین جراح بینی اصفهان دکتر مهشید خورده چی انجام دهید.

اقدامات قبل از جراحی انحراف بینی

• دو هفته قبل از جراحی بینی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید .
  • به مدت دو هفته از داروهایی از قبیل آسپرین و بروفن که موجب اختلال در انعقاد خون خواهند شد، خودداری نمایید.
  • شب قبل از جراحی شام سبک میل نمایید و حدود ۶ الی ۸ ساعت چیزی نخورید .
  • آزمایشاتی که جراح بینی برای شما تجویز نموده است را انجام دهید و مدارک پزشکی را روز تعیین شده برای عمل بینی همراه داشته باشید.
  • چنانچه بیماری خاصی دارید و تحت درمان داروی خاصی هستید جراح بینی خود را مطلع سازید.
  • در صورتی که طی یکسال گذشته عمل جراحی انجام داده اید جراح بینی خود را مطلع سازید.
  • آقایان قبل از زمان تعیین شده عمل جراحی بینی توصیه می شود که ریش و سبیل خود را اصلاح نمایند.
  • در روز جراحی یک لباس راحتی که دارای دکمه از جلو باشد تن کنید تا هنگام تعویض لباس با بینی تماسی نداشته باشد.
  • یک ساعت قبل از زمان معین شده با یک یا دو همراه به کلینیک مراجعه نمایید.
  • قبل از مراجعه یا شب قبل از جراحی بینی استحمام نمایید.
  • در صورتی که از لنز چشمی استفاده می نمایید قبل از جراحی بینی آن را خارج نمایید.

ایا عمل انحراف بینی باعث زیبایی میشود؟

بله، عمل انحراف بینی می ‌تواند باعث زیبایی شود جراحی انحراف بینی یک مشکل ساختاری است که می ‌تواند باعث شود که بینی فرد کج، نامتقارن، یا غیرطبیعی به نظر برسد. این انحراف می‌تواند باعث مشکلات تنفسی نیز شود.
جراحی انحراف بینی یک روش جراحی است که برای اصلاح انحراف بینی انجام می‌شود. در این عمل، جراح استخوان‌ ها و غضروف‌ های بینی را تغییر شکل می ‌دهد تا بینی فرد صاف و متعادل شود.
اگر بینی شما دچار انحراف است، جراحی انحراف بینی می‌تواند باعث شود که بینی شما زیباتر و متناسب‌تر با صورت شما شود. همچنین، این عمل می‌تواند مشکلات تنفسی شما را نیز برطرف کند.
در اینجا چند مورد از مواردی که جراحی انحراف بینی می‌تواند باعث بهبود آنها شود، آورده شده است:

• کجی بینی
  • عدم تقارن بینی
  • بزرگی یا کوچکی بینی
  • قوز بینی
  • پهن بودن نوک بینی
  • انحراف تیغه بینی

از کجا بفهمیم که انحراف بینی داریم؟

برای تشخیص انحراف بینی، پزشک یا جراح گوش، حلق و بینی، معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. در این معاینه، پزشک بینی فرد را از نظر کجی، عدم تقارن، یا وجود قوز بررسی می‌کند. همچنین، پزشک عملکرد تنفسی بینی را نیز بررسی می‌کند. در اینجا چند مورد از مواردی که می‌توانند باعث انحراف بینی شوند، آورده شده است:

• ضربه یا آسیب به بینی
  • عفونت بینی
  • رشد غیرطبیعی استخوان‌ها و غضروف‌های بینی
  • برخی از بیماری‌ها

انحراف بینی می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود. این مشکلات عبارتند از:

• گرفتگی بینی
  • مشکل در تنفس از طریق بینی
  • خروپف
  • آپنه خواب

اگر دچار مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی هستید، باید به پزشک یا جراح گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

علائم همراه با انحراف استخوان بینی چیست ؟

خونریزی: با خشک شدن سطح سپتوم بینی ، افراد دچار خونریزی نیز خواهند شد که تنها با جراحی انحراف بینی بهبود پیدا خواهد کرد.

انسداد بینی: گرفتگی حفره های بینی در افراد یکی از شایع ترین علائم در عارضه انحراف استخوان بینی می باشد ، که در مواقع سرما خوردگی و آلرژی های شدید و هر گونه بیماری تاثیر گذار بر تنفس افراد بسیار شدید تر خواهد بود.

عفونت های سینوسی: افراد مبتلا به انحراف بینی بسیار بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به عفونت های سینوسی می باشند ، زیرا زمانی که مجرای بینی به علت عفونت بسته می شود ، علائمی همچون سرما خوردگی در افراد به وجود می آید که با عفونت سینوس ها همراه است.

احساس درد در صورت و سر: با توجه به وجود مشکلات تنفسی بسیار زیاد ، افراد فشار بسیاری را نیز تحمل می کنند ، که در نهایت موجب احساس درد در سر و صورت آن ها نیز خواهد شد.

اختلال در خواب: عارضه انحراف بینی ، بر میزان کیفیت خواب نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت. بنابراین لازم است جهت درمان آن به پزشک مراجعه نمایید. از جمله این اختلالات می توان به آپنه نیز اشاره کرد که کیفیت خواب را کاهش می دهد.

جراحی انحراف بینی 2

آیا بازگشت انحراف بعد از جراحی وجود دارد ؟

به طور کلی بهتر است بدانید که بازگشت بعد از جراحی انحراف بینی بسیار نادر می باشد. اما در مواقعی که ضربه ای با شدت بالا به بینی زیبا جویان وارد شود ، سبب شکسته شدن استخوان و انحراف آن نیز خواهد شد.

آیا عمل انحراف بینی به بیهوشی نیازمند است ؟

استفاده از ماده بیهوشی و بی حسی به شدت عارضه و انحراف استخوان بستگی دارد ، اما به طور کلی جراح بینی حاذق جهت جراحی انحراف بینی از دارو های بیهوشی بکار خواهد گرفت ، در نتیجه دارو های بی حسی در این مواقع هیچ گونه کاربردی نخواهند داشت.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در اصفهان دکتر مهشید خورده چی در اصفهان.

هزینه جراحی انحراف بینی در اصفهان چقدر است ؟

عمل انحراف بینی نوعی عمل درمانی بینی محسوب می شود و در شرایطی که فقط به منظور درمان انجام شود بیمه درمانی هزینه را پرداخت خواهند نمود. اما اگر جراحی زیبایی بینی نیز انجام شود و ظاهر بینی نیز اصلاح شود هزینه توسط بیمه پرداخت نخواهد شد. هزینه جراحی انحراف بینی بر اساس نوع درمان ، دستمزد جراح بینی و هزینه اتاق عمل و کلینیک تعیین خواهد شد و در اولین جلسه مشاوره بازگو خواهد شد.