بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

تورم بعد از جراحی بینی

درباره تورم بعد از جراحی بینی

از عوارض کوتاه مدت و مشترک بین افراد است که عمل جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند تورم بعد از جراحی بینی است که به دلیل آسیب و تغییرات استئوتومی در بافت و غضروف بینی ایجاد خواهد شد. بعد از جراحی بینی به طور تقریبی بیمار در افراد چشم و بینی تورم خواهد داشت که به مرور زمان کاهش می یابد. ( مراقبت های بعد از جراحی بینی )

جراحی بینی به منظور برطرف کردن ایرادات با حفظ عملکرد طبیعی بینی انجام می شود و به منظور اعمال تغییرات با برش ایجاد شود و پوست از ساختار بینی جدا شود چون پوست از ساختار بینی جدا می شود بعد از قرار گیری طبیعی است که تورم در صورت و بینی ایجاد شود.

برای کاهش تورم بعد از جراحی بینی چه کار کنیم ؟

برای از بین بردن ورم صورت بعد از عمل بینی می تانید به مدت ۷۲ ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.

برای بهبود گردش خون به ناحیه صورت سر را بالا نگه دارید و هنگام استراحت با قرار دادن دو بالشت در زیر سر خود سر را بالاتر از حد معمول خود قرار دهید.

در روز های ابتدایی استراحت کامل نموده و چند روز بعد از جراحی بینی چند دقیقه پیاده روی آهسته داشته باشید تا با افزایش گردش خون سرعت بهبودی افزایش یابد.

از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید چرا که فعالیت سنگین باعث هجوم خون به نواحی صورت شده در نتیجه تورم تشدید خواهد شد.

در رژیم غذایی خود مصرف سدیم را به حداقل برسانید چون سدیم التهاب را تشدید می کند به همین منظور بعد از جراحی بینی از خوردن نمک زیاد خوداری کنید.

هنگام استحمام از آب ولرم استفاده کنید چرا که آب داغ موجب تشدید تورم بینی خواهد شد.

تورم بعد از جراحی بینی

نگهداری و مراقبت از اسپلینت بینی

دوران نقاهت جراحی بینی یک هفته تا ۱۰ روز است و باید طی این مدت مراقب اسپلینت بینی بود که جراح بینی به منظور کاهش تورم و تغییر نکردن فرم بینی جدید روی بینی قرار می دهد که در تمام این مدت خشک بماند و از جای خود جابه جا نشود.

بعد از دوران نقاهت تورم بینی هم وجود خواهد داشت و فرد باید صبور باشد تورم بعد از جراحی بینی طبیعی و اجتناب ناپذیر است البته میزان تورم با توجه به نوع ساختار و پوست بینی در افراد مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال تورم بینی های گوشتی بیشتر از بینی های استخوانی خواهد بود.

نتیجه نهایی عمل بینی را باید بعد از ۸ الی ۱۸ ماه مشاهده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی