بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

استئوتومی در جراحی بینی

درباره استئوتومی در جراحی بینی

استئوتومی در جراحی بینی : استئوتومی با هدف برطرف کردن نواقص و ایرادات ظاهری بینی ایجاد می شود و طول و امتداد استخوان با از بین بردن قوز بینی و ایجاد قوس روی پل بینی طی این عملکرد برطرف خواهد شد. در جراحی زیبایی بینی باید یک سری عملکردهای جانبی توسط جراح بینی انجام شود تا ایرادات بینی برطرف شود و جراحی بینی موفقیت آمیزی داشته باشیم.

جراحی بینی با هدف اصلاح ظاهر و ایرادات بینی با حفظ عملکرد طبیعی بینی و تناسب با دیگر اجزای صورت انجام می شود و باید توسط بهترین جراح بینی انجام شود تا نتایج مطلوب و مورد رضایت را ایجاد نماید.

استئوتومی در جراحی بینی

 

استئوتومی در جراحی بینی چیست

استئوتومی نوعی عملکرد است که جراح بینی ، استخوان را با هدف خاص برش داده و می شکند. برش ها و تغییرات با تکنیک مخصوص و کنترل شده ایجاد می شود.

امروزه استئوتومی در جراحی بینی شیوه ی صحیح شکستن استخوان بینی حین عمل بینی است که غالبا به منظور برداشتن قوز بینی انجام می شود.

زمانی که قوز بینی در جراحی بینی برداشته می شود،  بینی از زاویه روبرو  پهن به نظر می رسد و جراح بینی باید برای اصلاح این ایراد ظاهر بینی عملکردهای جانبی دیگر انجام دهد تا بینی فرم طبیعی و ظریفی پیدا کند.

دلیل تورم و کبودی موقتی بینی همین تغییرات استئوتومی است که روی بینی با شیوه صحیحی ایجاد می شود.

اگر جراح بینی از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد میزان کبودی و تورم ها خیلی کم ایجاد خواهد شد.

انواع استئوتومی در جراحی بینی

استئوتومی لترال یا خارجی در پایان جراحی بینی انجام می گیرد که در آن غضروف های لترال بالایی متصل به استخوان بینی که به داخل آمده است اصلاح می شود، روش استئوتومی هم از بیرون و هم از داخل مرسوم می باشد.

استئوتومی هم از داخل و هم از خارج بینی قابل انجام است و باید بلافاصله پس از تغییرات استئوتومی با انگشت روی ناحیه ی مورد نظر فشار وارد شود تا خونریزی قطع شود و تورم بینی نیز کاهش یابد.

در برخی از انواع جراحی های بینی از قبیل جراحی بینی ترمیمی نیازی به تغییرات استئوتومی نیست و در نتیجه میزان تورم و کبودی دور چشم خیلی کم تر ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی