بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

بعد از جراحی بینی چه کار کنیم

بعد از جراحی بینی چه کار کنیم ( مراقبت های بعد از جراحی بینی )

بعد از جراحی بینی چه کار کنیم ؟ داشتن آگاهی و رعایت اقدامات و مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی موجب کسب نتیجه مطلوب و همچنین سرعت بخشیدن به دوره نقاهت بعد از جراحی خواهد شد. عدم رعایت این موارد ممکن است موجب برگشت پذیری یا تغییر حالت بینی گردد.( مراقبت های بعد از جراحی بینی )

در این مقاله قصد داریم به سوال اغلب متقاضیان انجام عمل بینی پاسخ دهیم.

نکاتی در مورد اینکه بعد از جراحی بینی چه کار کنیم

  • با کسب اجازه از دکتر یا پرستار بخش می توانید چند ساعت بعد از جراحی زیبایی بینی آب و مایعات سبک بنوشید.
  • به منظور کاهش تورم و کبودی تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی بینی از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ را به روی گونه و در دو طرف بینی بدون فشار وارد کردن به بینی قرار دهید.
  • جهت کمک به کاهش تورم صورت و بینی ، تا ۷۲ ساعت پس از انجام جراحی زیبایی بینی ، حین استراحت و دراز کشیدن ، حدود ۳۰ تا ۴۰ درجه سر و قفسه سینه خود را بالاتر از حالت معمول قرار دهید.
  • به مدت ۲ هفته از حرکت دادن زیاد لب و حتی مصرف غذا های جویدنی به شدت خودداری نمایید.
  • در صورتی که تا ۳ یا ۴ روز اول ترشحات خونابه ای کمی از حفره های بینی شما خارج شد، جای نگرانی نیست. شما می توانید این ترشحات را به آرامی با دستمال از پشت لب خود پاک کنید.
  • از فین کردن به شدت خودداری نمایید چرا که موجب خون ریزی می شود.
  • چنانچه مجبور به سرفه یا عطسه هستید ، جهت جلوگیری از فشار وارد شدن به بینی ، دهان خود را باز نموده و از طریق دهان سرفه کنید.
  • طبق دستور و مرتبا از دارو های تجویز توسط پزشک استفاده کنید و از مصرف هرگونه دارو بدون هماهنگی با پزشک جدا خودداری نمایید.

بعد از جراحی بینی چه کار کنیم

 

نکاتی دیگر در مورد اقدامات بعد از جراحی بینی

  1. حداقل تا دو ماه بعد از جراحی زیبایی بینی از عینک طبی یا دودی استفاده نکنید. طی این مدت در صورت لزوم از لنز های طبی استفاده نموده و یا پل عینک را توسط چسب به ناحیه پیشانی ، به طوری که ذره ای فشار به بینی وارد نشود ، وصل کنید.
  2. تا دو ماه بعد از جراحی بینی از انجام هرگونه فعالیت سنگین نظیر فعالیت های ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین پرهیز نمایید.
  3. تا یک ماه بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیات و مصرف هرگونه مشروبات الکلی اجتناب کنید.
  4. تا ۶ ماه بعد از جراحی بینی از قرار گیری در معرض آفتاب شدید خودداری نمایید چرا که تا مدتی بعد از جراحی بینی ، پوست بینی حساس خواهد شد.

نتیجه جراحی بینی

نتیجه جراحی بعد از برطرف شدن تورم به طور کامل قابل مشاهده می باشد ، این تورم بسته به نوع پوست افراد ، بین ۸ تا ۱۸ ماه کاهش می یاید این در حالیست که احتمال افزایش این مدت در افرادی که دارای پوست ضخیم هستند بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی