بهترین جراح بینی اصفهان
جراحی بینی در اصفهان
دکتر مهشید خورده چی

031

اصفهان

031

اصفهان

031

37790403

اصفهان

031

37790402

اصفهان

استحمام بعد از جراحی بینی

چگونگی استحمام بعد از جراحی بینی

استحمام بعد از جراحی بینی : نحوه حمام کردن بعد از جراحی بینی یکی از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت بوده و افراد باید در انجام آن بسیار دقت نمایند.

برای انجام جراحی بینی از دو روش جراحی بینی باز و بسته استفاده شده و جراحان بینی بعد از بیهوش شدن فرد و برای اینکه به ساختمان بینی دسترسی داشته باشند، تعدادی برش بر روی پوست بینی ایجاد می نمایند.

بعد از ایجاد برش های لازم، به کمک ابزارهای مخصوص پوست بینی بالا نگه داشته شده و جراح بینی اصلاحات لازم را در بینی انجام می دهد.

برای انجام اصلاحات ، متناسب با نیاز بیمار و نوع مشکل موجود در بینی او، از گرافت برای تقویت غضروف های بینی استفاده شده یا قسمتی از غضروف ها حذف می گردند.

در چنین حالتی، غضروف ها و استخوان های بینی در وضعیت جدیدی قرار می گیرند و برای ثابت نگه داشتن آن ها از پانسمان یا اسپلینت بینی استفاده می شود که این اسپلینت می بایست به مدت ۱ هفته بر روی بینی قرار داشته باشد.

 

استحمام بعد از جراحی بینی

 

علت لزوم دقت در نحوه استحمام بعد از جراحی بینی

به دلیل وجود اسپلینت بر روی بینی و ضرورت قرار گرفتن آن به مدت یک هفته به روی بینی، لازم است به نحوی حمام کرد که اسپلینت خیس نشده و از جای خود تکان نخورد.

طبق نظر جراح بینی : اگر اسپلینت تکان خورده یا شل شود ممکن است فرم گیری بینی با اختلال مواجه گردد.

همچنین باید به طرز قرار گرفتن سر و گردن بعد از جراحی بینی دقت کرد.

پایین انداختن سر، موجب پرخونی در صورت و در نتیجه تشدید ورم بینی شود، لذا باید به نحوی استحمام نمود که سر به سمت پایین خم نشود.

همچنین به دلیل وجود اثرات داروهای بیهوشی در فرد، بهتر است که افراد از گرفتن دوش های طولانی مدت و گرم و نشستن در وان اجتناب نمایند.

استحمام بعد از جراحی بینی باید چگونه باشد؟

بهتر است که افراد به مدت یک هفته از دوش گرفتن خودداری کنند ولی در صورت نیاز شدید به استحمام، حمام کردن باید در حضور یک شخص همراه صورت گیرد.

به این صورت که فرد به روی یک صندلی نشسته، سر خود را به پشت خم کند و شخص همراه موهای بیمار را از پشت شست و شو دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر خورده چی